Мапе ума – техника учења

Једна од техника учења је техника мапирања ума. Заснована је на повезивању леве и десне хемисфере мозага. Лева хемисфера је задужена за логичко и рационално размишљање, бојеве, речи, набрајања, линије и анализу проблема. Десна хемисфера води бригу о бојама, ритму, 3Д представама и осмишљавању целине посматраног проблема или појаве. Зашто је познавање ових функција битно за учење? Учење је процес који се ослања на памћење и обраду информација које региструјемо. Дубина обраде тих информација и начин осмишљавања омогућавају нам дуже памћење. Мапе ума су веома погодне за учење јер активирају обе хемисфере. Чињенице, речи, бројке се одређеним асоцијацијама повезују и осмишљавају користећи боје, ритам, машту, слике…

Како се мапе креирају?

Кључни појам се поставља у центар мапе. Обично се представља сликом или цртежом у 3 димензије.

Од централног појма се зракасто повлаче гране које су тање како се удаљавамо од центра. На чему се мапа црта? На основу црвене гране можемо да реконструишемо следећу причу. За мапу је потребан папир који је празан, водоравно оријентисан и са израдом се почиње од центра папира.

Шта се на мапама користи? Одговор нам даје плава грана: слике, боје и појединачне кључне речи које се исписују штампаним словима.

Какве су линије на мапи? Линије приказују природан ток. Њихова дужина одговара дужини речи или слике. Дебљина линије се смањује удаљавањем од централног појма. Све линије на једној грани су исте боје. Линије су међусобно спојене.

Који стилови су пожељни? Појединцу је препуштено да самостално улепшава, наглашава делове мапе тако да њено креирање буде забавно.

Каква је структура мапе? Структура треба да буде јасна, са очигледним редоследом. Гране на мапи се изводе од централног појма зракасто тј. радијално. Прегледање мапе треба да изазива стварање асоцијација и да омогући читаоцу или особи која је креирала да реконструише причу о централном појму. Мапа која одговара једној особи не мора да одговара другима. Мапе које су намењене ширем кругу људи морају да буду изузетно јасне, читљиве, да узимају у обзир претходно знање циљне групе.

Ево примера мапе ума о гуштерима.

Posted on 30. oktobra 2012., in За наставнике, За ученике. Bookmark the permalink. 1 komentar.

  1. ovaj program je veoma koristan

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: